Waar een groot bedrijf (Miele) klein kan zijn en een klein bedrijf (Houden van klanten) van Feike Cats groot. Een keten is net zo sterk als de zwakste schakel…

Op 11 november (NIVE jubileum event) was ik – voor het eerst van mijn leven- te gast bij het Miele Experience Center in Vianen. Wat een TOPlocatie. Of het nu ging om Facility Management, Huisvesting, Design of Hospitality. Alles klopte. Reden om de dag daarop een groot compliment te geven en te delen met de virtuele wereld.

Tijdens ons bezoek kregen we een mooi en sjiek zwart leather(look) notitieboekje met het logo en het onderschift: “Innovation Centre”. Op 25 januari 2016 bleek dat ik nog maar een paar notitieblaadjes tot mijn beschikking had. Reden om even te bellen met het klanten contact centre van Miele.

Ik vertelde (overigens pas na een wachttijd van meer dan 10 minuten – en onder het “genot” van een vreselijk muziekje) dat ik graag een paar vullingen zou willen hebben. De klanten contact mevrouw ging dat even na vragen… U begrijpt het al. “Rare vraag. Dat doen we niet. Het is een gimmick”.

Ik schreef al eerder over ketens die net zo sterk zijn als de zwakste schakel. Daar ging het over de slechte bezorging van een kwaliteitskrant. Nu viel ik bijna van mijn stoel. Als we het hebben over innovatie, dan wordt de klant of relatie wellicht geacht zijn aantekeningen te maken op diens tablet of smartphone. Maar als je het hebt over duurzaamheid, dat vind ik het onbegrijpelijk en onverteerbaar dat ik het mooie boekje zo met de vuilnisman kan meegeven. Verder vind ik het ongepast dat ik niet serieus werd genomen.

Waar een klein bedrijf groot in kan zijn? Toen ik Feike Cats vorig jaar vroeg om een paar van zijn mooie opschrijfboekjes, kreeg ik er 3! Ik doe geen beroep meer op Feike, want gelukkig gebruik ik nu het A5 gelinieerde boekje van van Gansewinkel… van gerecycled papier….

Over een keten is net zo sterk als de zwakste schakel schreef ik eerder: http://acc.beunited.nl/beunited-media/column/entry/een-keten-is-net-zo-sterk-als-de-zwakste-schakel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *